❤ 37 - Kulturella skillnader ❤
DATUM: 2013-09-20 | TID: 19:04:31 | KATEGORI: Vardagligt!

Någonting som alltid fascinerat mig, ända sedan barnsben har varit kulturella skillnader. Minns att jag oftade frågade om hur andra människor från andra ställen gjorde saker, om dom gjorde som vi eller om dom hade sina egna sätt. Haha, jag har alltid varit vetgirig när det gäller att försöka att förstå mig på andra kulturer.
 
Två kulturer som alltid fascinerat mig har varit Indianer och Samer. Konstigt att se ett samband va? Haha, inte särskilt. Dessa två fastnade hos mig i ganska tidig ålder, Indianer vid säkerligen 5-6 år, och samer vid typ 8-9 kanske? Samer har alltid fascinerat mig, men någon grundläggande fakta och så om dom har jag aldrig snokat reda på. Där är skillnaden mellan dom två hos mig, indianer har jag läst på så mycket om som jag bara kan.
 
Därför har jag väl aldrig känt mig speciellt svensk vill jag väl påstå. Ingen av mina vänner tror på att jag är svensk ändå haha!! Får alltid höra på somrarna att jag ser så jävla utländsk ut, jaa även på vintern, våren & hösten givetvis men aa! Mamma har kallat mig Pochahontas så länge som jag kan minnas och det tar jag som en komplimang :) jag har många gånger funderat på att släktforska och kolla längre bak, ifall jag har något annat längre bak i släkten, som man absolut inte hade någon aning om! :D I värsta fall så är jag väl en tråkig svenne då! ;) Haha näerrå! :D
 
Ne men ni förstår hela grejen va? Det skulle förklara mycket om varför jag har en sådan stark dragning till den sortens livsstil jag vill leva. För mig skulle ett liv uppe på ett fjäll 365/366 dagar om år inte göra mig någonting. Vissa människor skulle säkert kalla mig galen och inte alls förstå det. Men jag har ett par omkring mig som förstår hur jag menar.
 
Och där kommer den kulturella skillnaden in, jag undrar.. Om jag verkligen är svensk vissa dagar.
 
Men nog om det! :D Ha en underbart trevlig helg allihopa! Puss på er finingar!! :D :* ❤
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?