❤ 115 - How many great loves can you have? ❤
DATUM: 2014-10-23 | TID: 07:41:00 | KATEGORI: Vardagligt!

De senaste veckorna har jag återupptagit mitt beroende till Sex and The City. Visst det är en typisk tjejserie och den skall framstå som om den bara handlar om sex.. men så är inte fallet.
 
Carrie tar upp i ett av asnitten, "How many great loves can we have?". Hon träffar då en man som hon frågar detta och han svarar "I think ONE, if you're lucky." Det fick mig att tänka en hel del på hur många stora kärlekar jag själv kan känna att jag haft.
 
Som jag ser det så har jag haft 5 stora kärlekar i mitt liv. Då är min nuvarande sambo inräknad givetvis! 5 stora kärlekar som förändrat mitt liv, format mig.
 
Dåren - Dom säger att den första personen man har ett förhållande med är den man kommer att minnas föralltid, för mig är han idag en god vän och han är också förlovad med en toppentjej. Jag var 13-14 år och han gick fordon och var den perfekta killen (då!) en riktig dåre kan jag lova, med ett hjärta lika stort som hans galenskap! :)
 
Sportarn/WC3-nörden - En utav de männen jag trott jag skulle gifta mig med. Också den personen jag varit tillsammans med längst, jag var 14-15 och jag träffade honom via min bästa killkompis, eftersom att han dejtade min dåvarande bästa tjejkompis så hängde man typ hela tiden. Det var ett otrevligt uppbrott och vi pratar fortfarande inte än till denna dag.
 
Samen - En man jag dejtade innan jag träffade Nils. Komiskt nog träffade jag denne via Badoo (man borde kanske veta bättre? ;)) Han var verkligen ett original den här killen alltså.. Jobbade med renskötsel samt grovisarbete. Han lockade mig med att få följa med till hans ställe - visa upp den dolda sidan av samelivet. Visade sig att han var förlovad och hade brud i Norge. Stötte senast ihop med honom på MAX då han var där med bruden, tror aldrig jag sett någon sprungit så fort från MAX.. Han krossade verkligen all min tillit till män. Trodde jag!
 
 
Jag har dejtat många olika emellan dessa män också, för många för att vara stolt över.. men jag tar bara dom som verkligen ändrat mitt liv.. Om jag skulle hårddra det så har jag bara ha haft 2 stora kärlekar i mitt liv.
 
J - Här vet jag seriöst inte ens vart jag ska börja. Jag var 16 år. Hade precis bestämt mig för att lämna skitstöveln som jag var ilag med då, en psykopat på riktigt. Man kan säga att det var kärlek vid första ögonkastet för mig och J. Jag kan givetvis inte prata för honom, men så var det för mig. Vi var tillsammans i en månad ungefär.. Men åren efteråt, 5 år snarare, tog det mig för att komma över denna man. Det var svårt för vi hade samma vänner och var alltid uppi varandra. Jag dejtade många under den 5års-perioden, men det kändes alltid fel, för mitt hjärta ville någonting annat. Idag har vi väldigt lite kontakt, fortfarande samma vänner i princip men jag valde att hålla honom på avstånd. Bra kille. Någon flicka kommer bli väldigt lycklig en vacker dag! :)
 
 
Min största kärlek..
 
Nils.. Min sambo.. Min andra halva.. Han jag är förlovad med och bor med. Nils och jag hade inget "kärlek vid första ögonkastet"-ögonblick, det var en sådan kärlek som växte sig starkare för varje dag som gått. På lördag har vi varit tillsammans i ett år. Ett år som varit kämpigt men även underbart! Jag är så lycklig att jag hittade honom till slut! <3
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?