❤ 44 - De företagsamma skall lönas gott! ❤
DATUM: 2013-09-26 | TID: 00:14:00 | KATEGORI: Vardagligt!

Planering, strukturering och tålamod har blivit tre ledord i min värld för tillfället. Jag köpte mig en kalender innan jag startade Plug-In och jag tror seriöst att den kan ha räddat mitt liv (eller åtminstone mitt psyke!) haha!! Utan den så hade mitt liv varit mycket mer kaoz nuförtin än vad det redan är haha!! :D
 
Jag pratade med en killkompis i telefon i dryga 2 timmar i förrgår och vi kom in på ett intressant samtalsämne. Detta är en kille jag tyckt om mer än polare vid 2 tillfällen i mitt liv (det blir inte en tredje gången gilt haha!!), och båda två gångerna så är det han som har sprungit 10 mil åt andra hållet när jag erkänt mig tycka om honom lite mer än som vän! I förrgår så fick jag en rimlig förklaring till varför, jag tar det som en komplimang det han sa, but I can't help but wonder, om det kan ha varit det som skedde nu senast också (inte med honom) :)
 
Jag frågade ju han givetvis vad som fått han att springa 10 mil åt andra hållet varje gång, och det jag fick till svar var mer chockerande än vad jag trodde det skulle vara - "Du är så strukturerad, du vill veta precis allt och planera allt! Och du är så fruktansvärt målmedveten och driven!" och jag tänkte tyst för mig själv "Damn, män blir visst rädd för kvinnor som verkligen har kontroll över sitt liv och vill ha makten!"
 
Nu säger jag givetvis inte att alla män är så! Och att min kompis nödvändigtvis är så mot alla brudar bara för att han blivit det mot mig! :D haha! Men jag förstår honom, jag är en fruktansvärt stark individ, kvinna eller ej! Men det får nog många män att känna sig överflödiga, icke behövda eller som att dom tappar mansrollen lite när en kvinna har så pass mycket kontroll. Vilket jag finner helt absurt egentligen eftersom det är 2013 vi lever på nu och inte på 40-/50-/60-talet! Men nog om det!
 
Det jag vill komma fram till är att sedan jag tog steget till att vara själv. Inte singel, för då är man ute på köttmarknaden och letar (anser jag). Så har mitt liv blivit så jävla bra, visst! Jag kan säga såhär, skulle Mr.McDreamy stå framför mig och chansen fanns (som för ett par veckor sedan) att lära känna den människan och jag kände att det var värt att lägga ner min tid på trots att jag då tar av MIN dyrbara tid - Så fine! Om det vore människan som gick åt samma håll som mig och kunde acceptera och framförallt respektera att jag är en stark kvinna. , skulle jag kunna acceptera att åtminstone dejta, och kanske t.o.m kunna ha ett förhållande.
 
Men som jag sagt till mamma också "Jag har inte tid för någon mesig varelse som går runt och kallar sig själv för en man. För en riktig man älskar en stark kvinna och stöttar hennes mål till 220% om inte mer och försöker aldrig ta ifrån henne den styrkan hon har!" min mamma blir jävligt chockad och stolt both at the same time! Eftersom jag varit den här lilla otrygga tjejen när det kommer till karlar och till livet överlag om det inte varit i väldigt goda vänners lag.
 
Jag vill också påpeka att det är minst lika viktigt för en kvinna att stötta sin man. "Bakom varje framgångsrik man - Så står det en stark kvinna!" ;) Det citatet har jag alltid älskat!
 
Med det sagt så önskar jag er alla en god natts sömn, eller för er som läser detta senare - Godmorgon!! :D
 
Puss på er! :D :* ❤
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?